اولتیماتوم فرماندار دنا به دستگاههای نظارتی در بخش پاتاوه
اولتیماتوم فرماندار دنا به دستگاههای نظارتی در بخش پاتاوه
فرماندار دنا به همراه بخشدار پاتاوه و جمعی از مدیران و کارشناسان بصورت سرزده از بازار شهر پاتاوه بازدید کرد.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری دنا، پناهی در حاشیه این بازدید که از مسیر کریدور شمال به جنوب مرکز شهر پاتاوه صورت گرفت گفت:این محور بعنوان پیشانی استانی با تردد شلوغ استانی و بین بخشی از همه جاهای دیگر شلوغ تر و همین شلوغی باعث تهدید کننده سلامت شهروندان است.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی گفت:در بازدیدهای انجام شده از سطح شهر مرکز بخش پاتاوه دیده شده که اغلب صنوف الزامات بهداشت فردی مقابله با شیوع کرونا را رعایت نمی کنند و با ادامه این وضعیت باید شاهد ماندگاری همیشگی وضعیت قرمز در این شهرستان خواهیم بود.

ایشان با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر اظهار داشت و گفت: حاشیه جاده یاسوج به اصفهان نیز مشاهده شده که صاحبان این فروشگاه ها توجهی به پروتکل های بهداشتی ندارند و حتی از نصب پیام های هشداری مانند عدم ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک دریغ کردند نظارت ها با ید طوری باشد که مردم به دیده آنرا لمس کنند همه ما در قبال سلامت شهروندان مسئول هستیم نظارت ها کافی نیست کسانیکه با سلامت مردم بازی می کنند با معرفی به مراجع محترم قضایی برخورد لازم صورت گیرد، که این نشانه ضعف نظارت و کم کاری مسئولان دستگاه های مرتبط است.

فرماندار دنا با ابراز نگرانی از عادی شدن روند برگزاری آئین های جشن عروسی در شرائط کرونایی هشدار داد: گزارش های فراوانی مبنی بر برگزاری جشن عروسی در خانه ها، مراسمات خاکسپاری به فرمانداری رسیده که متاسفانه هر روزب براثر تجمع در همین مراسمات باعث مبتلا شدن همشهریان عزیز خود بوده که هرچند عدم شرکت در مراسمات سنگین هست باید این روند را تحمل کنیم.

وی با تاکید بر این که برگزاری هرگونه جشن در شرایط کنونی در شهرستان ممنوع است و باید نسبت به برگزاری این جشن ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: وقتی که خیلی از مناسبت ها، مراسم مذهبی، آئین ها و مراکز پذیرایی پرخطر این شهرستان تعطیل هستند ، نباید اجازه داد این مجموعه به خاطر منفعت مالی سلامت مردم را در این شرائط بحرانی کرونا به خطر بیندازد.

فرماندار دنا با اشاره به توزیع یارانه ای نظیر مرغ، برنج و شکر در گفت: پیش از توزیع این اقلام باید ساز و کارهای لازم به منظور رعایت فاصله گذاری فیزیکی در فروشگاه های عامل در این شهرستان مهیا شود.